LELAKI BOLEH TAHU TENTANG PEREMPUAN

Dari pipi , lelaki boleh tahu saiz baju dalam awak .

Dari kening , lelaki boleh tahu keadaan rambut awak .

Dari pergelangan tangan (tempat sembur minyak wangi tu) lelaki boleh tahu awak punya warna kulit dalam .

Dari tumit kaki , lelaki boleh tahu awak tengah haid atau tak .

Dari kedalaman tapak tangan , lelaki boleh tahu besar mana saiz 'bawah' awak tu .

Dari betis , lelaki boleh tahu awak ada dara atau tak .

Ada alasan lagi untuk tidak menutup aurat dengan sempurna ? Allah cipta kita Kaum Hawa , dengan istimewa sekali . Ada sebab kenapa Allah turunkan ayat An Nur . Allah sayang kita , Dia dah bagitahu awal awal . Cuma kita je yang tidak mahu menghayati al-Quran . Allah .

Wahai wanita .

Pergelangan tangan itu dah aurat nak sinsing lengan baju tak salah tapi itu pun kalau kamu lelaki . Nak selamat , pakai sarung lengan . Panas ? Takpa panas sikit di dunia , asalkan tak panas di sana .

Kaki pun aurat .
Stokin tak wajib pun , tapi kaki tu aurat .
Kalau nak pakai cardbox atau plastik sekali pun boleh sangat tapi cari yang warna gelap .
Jangan yang lutsinar .

Tudung tu .
Tak kisah , nak pakai jenis yang macam mana pun . Hana Tajima , shawl , pashmina or bawal . It's up to you . Tapi Allah suruh tutup dada . Ulang . *Tutup dada*. Apa salahnya labuhkan sampai ke bawah dada . Ini perintah Allah bukan dari saya .

Baju / kain / seluar tu .
Saya tahu kita masih muda , nak bergaya , ikut fesyen . Saya faham . Ada rasa teringin itu ini .
Tapi biarlah *menutup aurat dengan sebaik-baiknya*. Tak ketat , tak jarang , tak singkat .
Islam tak larang kita nak berfesyen , asalkan *syariat tidak diketepikan*.

Maha Suci Allah .
Tepuk dada , tanya iman .
Kita , saya , awak adalah Islam .
Tudung labuh . Jubah . Pakaian ikut syariat tu bukannya untuk ustaz ustazah , pelajar sekolah , universiti / aliran agama sahaja .

Islam tu untuk SEMUA .
Jangan pernah malu tunjukkan identiti Islam kita . Maaf kalau terasa . Saya tak nak korang ambil pahala saya . Saya pun tak sanggup tanggung dosa . Dan saya taknak masuk neraka sebab saya tak tegur korang . Saya nak korang jadi saksi yang saya dah tegur . Yang PALING SAYA NAK , kita sama-sama masuk Syurga sama-sama 💕

Korang baca kan ?
Nanti Allah tanya dah bagitahu belum sekurang- kurangnya saya ada jugak jawapan .
Kita buat dan jaga sesama ya .
Saya pun tak sempurna dan baik mana .
Saya pun tengah cuba sebab kita manusia .
Kadang-kadang alpa , moga Allah pelihara dan jaga kita semua 😊

*Copy & Paste....*

Comments

  1. Syukur alhamdulillah.sesama kita yg kaum hawa ni terapkn ilmu ni

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Thabat (constancy) dan Murunah (flexibility)

TAQARRUB & MURAQABAH